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Les feuilles tropicales

Benefit corporation

Beyond the primary function of the company, we have defined the purpose of Foresteam.

It is not limited to generating turnover.

It corresponds to our state of mind and our desire to have a positive impact on the environment.

Thanks to the fench PACT law, we have included our approach in Foresteam's status to make it a benefit corporation.

We take into account, at the same level, the results of management and environmental impact.

 

Foresteam stakeholders are included in this process and participate in the results.


La mission - Raison d'être

La société a pour raison d'être : agir pour la biodiversité.

La mission met l’accent sur : 

  • le respect de la planète et de ses territoires : en privilégiant les circuits courts ainsi que les produits et services respectueux de l’environnement ;

  • le respect des objectifs de développement durable de l’ONU ;

  • les actions de terrain ;

  • les solutions techniques, scientifiques et d'ingénierie aux personnes morales dans le respect du climat, de la biodiversité et de la société.


Les objectifs

 

Les valeurs de l’entreprise se traduisent dans des engagements structurants :

 

Objectifs environnementaux :

  • minimiser l’impact environnemental de l'entreprise ;

  • contribuer à des programmes de préservation et de connaissance de la biodiversité.

 

Objectifs sociaux :

  • respecter l’équilibre temps professionnel/temps personnel ;

  • favoriser le télétravail ;

  • favoriser la production locale ;

  • développer l’impact sociétal de l’entreprise ;

  • favoriser la qualité de vie au travail.

 

Globalement :

  • favoriser les fournisseurs et les autres parties prenantes selon les objectifs de l’entreprise ;

  • contribuer à réaliser des actions de terrain qui tiennent compte principalement des enjeux environnementaux, économiques et sociaux, dans une logique territoriale ;

  • prendre en considération l’ensemble des objectifs du développement durable de l’ONU ;

  • s'efforcer de participer ou de faciliter la recherche, le développement, l'innovation et les solutions efficaces et pérennes ;

  • mettre en place des indicateurs de performance environnementaux et sociaux ;

  • limiter statutairement la part de la rémunération des dirigeants ;

  • travailler avec des actionnaires engagés

    • engagement collectif autour de la mission 

    • engagement sur un temps long de rendement 

  • travailler avec des employés engagés ;

  • apporter une contribution positive à la planète ;

  • travailler avec bienveillance en interne comme en externe ;

  •  

  • apporter la meilleure prestation aux clients.


Le comité de mission

Le comité de mission intègre tout ou partie des parties prenantes ainsi qu’au moins un représentant de l’effectif de l'entreprise sans, toutefois, être inférieur à 1 représentant-e des parties prenantes.

Le comité de mission à pour objectif d'être un lanceur d’alerte lorsque l’entreprise n’accomplit pas ou se trouve en contradiction avec sa mission et s’expose à un retrait de sa qualité de société à mission. Le cas échéant, elle propose des solutions réalisables.

Le comité de mission à la possibilité de définir des objectifs chiffrés à atteindre en cohérence avec la mission de l'entreprise et ses capacité à les atteindre.

Le comité rédige un compte rendu annuel public.


La vérification par un tiers indépendant

The mission - Purpose

The purpose of Foresteam is to act for biodiversity.

The mission emphasizes:  

  • respect for the planet and its territories: by favoring short circuits as well as environmentally friendly products and services;

  • respect for the UN's sustainable development goals;

  • field actions;

  • technical, scientific and engineering solutions for legal entities while respecting the climate, biodiversity and society.


 

Goals

 

The values of the company are reflected in structuring commitments:

 

Environmental objectives:

  • minimize the environmental impact of the company;

  • contribute to biodiversity conservation and knowledge programs.

 

Social objectives:

  • respect the balance between professional and personal time;

  • promote teleworking;

  • promote local production;

  • develop the company's societal impact;

  • promote the quality of life at work.

 

Globally :

  • favor suppliers and other stakeholders according to the company's objectives;

  • contribute to carrying out actions in the field which mainly take into account environmental, economic and social issues, in a territorial logic;

  • take into account all of the UN's sustainable development goals;

  • strive to participate in or facilitate research, development, innovation and effective and sustainable solutions;

  • set up environmental and social performance indicators;

  • statutorily limit the share of executive compensation;

  • working with committed shareholders

    • collective commitment around the mission 

    • long-term performance commitment  

  • work with committed employees;

  • make a positive contribution to the planet;

  • work with kindness both internally and externally;

  • provide the best service to customers.


 

The mission committee

 

The mission committee includes all or some of the stakeholders as well as at least one representative of the company's workforce without, however, being less than 1 representative of the stakeholders.

The mission committee aims to be a whistleblower when the company does not perform or is in contradiction with its mission and is exposed to a withdrawal of its quality of mission company. Where appropriate, it offers feasible solutions.

The mission committee has the possibility of defining quantified objectives to be achieved in line with the company's mission and its ability to achieve them.

The committee draws up an annual public report.


 

Verification by an independent third party

 

In accordance with regulatory provisions, the execution of social and environmental objectives is verified by an independent third-party body appointed from among the bodies accredited for this purpose.

This verification gives rise to an opinion attached to the management report submitted to the meeting responsible for approving the company's accounts.

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